1/32 Spitfire Mk.Ia part 1 -
Skladem
Měřítko: 1/32

Máte dotaz k produktu? Napište nám


1/32 Spitfire Mk.Ia part 1 - "The Few", 1940 RAF Aces

1/32 Spitfire Mk.Ia part 1 - "The Few", 1940 RAF Aces, double sheet A5 size, ASK Distribution no. 200-D32088

Dva obtiskové aršíky cca. 2 x A5 formátu pro plastikovou stavebnici.

Obsahuje markingy pro tři stroje:

- L1004, F/Lt Alexander V.R.Johnstone, No.602 Squadron, RAF Drem, East Lotian, Great Britain, May 1940

- K9955, flown by F/O Archibald Ashmore McKellar, No.602 Squadron, RAF Drem, East Lothian, Scotland, March 1940

- K9953, flown by F/Lt. Adolph Gysbert Malan, No. 74 Squadron, RAF Hornchurch, Essed, June/July 1940

ASK Distribution s.r.o. v děkovné spolupráci s firmou Eduard s.r.o.

V případě potřeby lze krycí lak obtisku odstranit - smýt benzinem do zapalovačů Zippo.

Další informace
  • Kód produktu: 200-D32088
  • EAN kód: 8599260010574
  • Hmotnost: 0.008 kg
  • Dostupnost:skladem více než 10ks
  • Výrobce: Art Scale
  • Art Scale
Místo Dostupnost
Hlavní sklad zboží - expedice do druhého dne 86 ks
495

Měřítko: 1/32
Popis produktu

1/32 Spitfire Mk.Ia part 1 - "The Few", 1940 RAF Aces, double sheet A5 size, ASK Distribution no. 200-D32088

Dva obtiskové aršíky cca. 2 x A5 formátu pro plastikovou stavebnici.

Obsahuje markingy pro tři stroje:

1) L1004, F/Lt Alexander V.R.Johnstone, No.602 Squadron, RAF Drem, East Lotian, Velká Británie, květen 1940

Alexander Vallance Riddell Johnstone, lépe známý jako „Sandy“ Johnstone, dosáhl svých prvních bojových úspěchů v kokpitu L1004 na konci června a na začátku července, kdy sestřelil He 111, ve spolupráci Ju 88 a také poškodil Do 17. Dne 12. července převzal velení 602. perutě a své skóre zvýšil o dalších sedm sestřelů. V září 1941 převzal velení 263. křídla v Bejrútu a v dubnu 1942 se stal sektorovým velitelem v Haifě v Palestině. Již v září 1942 se však přesunul na Maltu, kde se stal velitelem letiště Luqa. V lednu 1943 se vrátil k operačnímu létání jako velitel křídla Krendi s Spitfire Mk.Vc. Velitelství křídla držel do konce března 1943, poté se vrátil do Británie, kde zastával různé velitelské funkce až do konce války. Válku ukončil s devíti sestřely (7 + 2), jedním pravděpodobným a sedmi poškozenými nepřátelskými letouny. Na konci roku 1942 probíhaly na Spitfiru Mk.I L1004 testy motoru Merlin 32 o výkonu 1 645 koní. Testy byly úspěšné a bylo rozhodnuto namontovat tento pohon do stávajících letadel Seafire Mk.IIC. Barevný profil ukazuje vzhled letounu v druhé polovině května 1940, kdy byly spodní plochy stíhaček RAF natřeny černobíle. Na ocas byl přidán trojbarevný znak a na boky trupu byly namalovány kokardy typu A1. Od 6. června 1940 bylo nařízeno, aby spodní plochy stíhaček RAF byly maskovány barvou Sky.

 

2) K9955, F/O Archibald Ashmore McKellar, No.602 Squadron, RAF Drem, East Lothian, Skotsko, březen 1940

Tento stroj má již pancéřový štítek kabiny a nový typ Pitotovy trubice, zaměřovač GM 2, ale starý typ anténního stožárku. Sedačka pilota je dosud bez pancéřování. Povšimněte si protivývrtkové lišty na bocích palivové nádrže. 602. squadrona měla motory svých Spitfirů upravené pro 100 oktanové palivo již v únoru 1940. 602. squadrona, součást Auxiliary Air Force, obdržela Spitfiry již v předválečném období. 16. října 1939 se podílela na prvním sestřelu německého letadla stíhači při náletu KG 30 na Scapa Flow, a 28. října na prvním sestřelu německého letounu nad britským územím, He 111 nad Firth of Forth. Některé zdroje uvádějí podíl McKellara na těchto sestřelech. V červnu 1940 se stal velitelem letky 605. squadrony vyzbrojené Hurricany a 11. září celé jednotky po S/Ldr W. Churchillovi. V Bitvě o Británii dosáhl patnácti sestřelů, plus 1 ve spolupráci. 3. října zaznamenal pět vítězství během jednoho dne, (vše nad Bf 109E), a stal se tak jedním z 28 spojeneckých es jednoho dne (Ace in a day). S/Ldr. A. A. McKellar zahynul ve vzdušném boji pouhý den po oficiálním konci Bitvy o Británii, 1. listopadu 1940. Předpokládá se, že jeho přemožitelem byl Hptm. Wolfgang Lippert, velitel II./JG 27.

 

3) K9953, F/Lt. Adolph Gysbert Malan, No. 74 Squadron, RAF Hornchurch, Essed, červen / červenec 1940

74. squadrona přezbrojila na Spitfiry v únoru 1939.  Jihoafričan Adolf „Sailor“ Malan, původním povoláním skutečně námořník, vstoupil do války 6. září incidentem známým jako Battle of Barking Creek, kdy jeho A Flight omylem sestřelil dva Hurricany 56. squadrony. Během operace Dynamo dosáhl Malan pěti sestřelů, v noci z 19. na 20. června sestřelil dva He 111. Malan byl odpůrcem liniové formace (line-astern formation), a se svými piloty používal pružnější formaci finger-four, čtyři prsty. Legenda říká, že 28. července poškodil stroj Wernera Mölderse a jeho samotného zranil. 8. srpna převzal velení 74. squadrony, která 11. srpna dosáhla během čtyř operačních letů vedených Malanem 38 sestřelů. Událost je známá jako „Malanův 11. srpen“. Sám Malan dosáhl v BoB 16 sestřelů, do konce své operační kariéry v srpnu 1941 27 samostatných sestřelů a 7 ve spolupráci. Byl vynikajícím taktikem, proslaveným svými Deseti pravidly vzdušného boje. Do výslužby odešel jako Group Captain v dubnu 1946 a farmařil v Jižní Africe. V padesátých letech se politicky angažoval jako odpůrce apartheidu. Zemřel ve věku 53 let 17. září 1963.

ASK Distribution s.r.o. v děkovné spolupráci s firmou Eduard s.r.o.

V případě potřeby lze krycí lak obtisku odstranit - smýt benzinem do zapalovačů Zippo.

 

 

 

 

Související produkty

Načítám, prosím vydržte...

Nastavení souhlasu s personalizací

S vaším souhlasem můžeme níže uvedené informace užívat k dále uvedeným účelům nebo je sdílet s vybranými partnery. Pro jednotlivé účely (typy zpracování) můžete upravit své nastavení a svou volbu potvrdit tlačítkem „Uložit nastavení“:

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookies

Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.

Analytické soubory cookies

Počítají návštěvnost webu a sběrem anonymních statistik umožňují provozovateli lépe pochopit své návštěvníky a stránky tak neustále vylepšovat.

Marketingové soubory cookies

Shromažďují informace pro lepší přizpůsobení reklamy vašim zájmům, a to na těchto webových stránkách i mimo ně.

Nastavení souhlasu s personalizací

Abychom vám usnadnili procházení stránek, nabídli přizpůsobený obsah nebo reklamu a mohli anonymně analyzovat návštěvnost, využíváme soubory cookies, které sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzu. Jejich nastavení upravíte odkazem 'Upravit nastavení' a kdykoliv jej můžete změnit v patičce webu. Podrobnější informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.