1/48 Junkers F 13 early production one-sided express fit mask for Miniart
1/48 Junkers F 13 ranná produční verze, jednostranná samolepící fit maska čirých dílů a podvozkových kol pro stavebnici Miniart. Katalogové číslo ASK Distribution: 200-M48274
Předřezaná maskovací japonská folie Kabuki nejvyšší kvality, nejlepší technologická výroba průřezu folie. Veškeré díly masek potištěné čísly, které spolu s návodem přesně definují pozici, umístění a aplikaci na maskovaném modelu - velké usnadnění práce a úspora času vedoucí k dokonalému modelu.
- Kód produktu: 200-M48274
- EAN kód: 8599260007888
- Hmotnost: 0.008 kg
- Dostupnost:skladem více než 10ks
- Výrobce: Art Scale
Místo | Dostupnost |
---|---|
Hlavní sklad zboží - expedice do druhého dne | 15 ks |
Měřítko: | 1/48 |
---|
1/48 Junkers F 13 ranná produční verze, jednostranná samolepící fit maska čirých dílů a podvozkových kol pro stavebnici Miniart. Katalogové číslo ASK Distribution: 200-M48274
Předřezaná maskovací japonská folie Kabuki nejvyšší kvality, nejlepší technologická výroba průřezu folie. Veškeré díly masek potištěné čísly, které spolu s návodem přesně definují pozici, umístění a aplikaci na maskovaném modelu - velké usnadnění práce a úspora času vedoucí k dokonalému modelu.
1/48 Junkers F 13 (také známý jako J 13) bylo německé jednomotorové dopravní letadlo, které poprvé vzlétlo 25.června 1919. Bylo to první civilní letadlo, které bylo celé pokryto vlnitým plechem a jako první mělo bezpečnostní pásy pro cestující. Mělo velmi pokročilý design. Výroba Junkersů F 13 byla zastavena v roce 1932. Bylo vyrobeno kolem 60 různých variant. Letoun byl používán mnoha aeroliniemi po celém světě.
Junkres F 13 byl jednomotorový samonosný dolnoplošník pro dvoučlennou posádku a 3-4 cestující. K potahu kovové kostry draku byl použit vlnitý duralový plech. Z téhož materiálu byly i krycí plechy. Cestující seděli uvnitř trupu v zakryté kabině, zatímco posádka byla v otevřeném pilotním prostoru. Chráněna byla pouze větrnými štíty. Podvozek byl pevný, odpérovaný, v zádi trupu byla umístěna ostruha. Pro použití u Baťovy letecké společnosti byl na letoun namontován řadový šestiválcový motor Walter W-IV o výkonu 240 k (176 kW) při 1400 ot/min a poháněl pevnou kovovou dvoulistou vrtuli.
Sériová produkce typu probíhala v letech 1919 až 1932 v celkovém počtu 322 exemplářů. V rozmezí těchto let vzniklo mnoho variant s poměrně složitým systémem označování změn draku a pohonných jednotek. Za typové číslo Junkers uváděl souhláskami variantu draku, samohláskami variantu motoru. Jako první takto označovaný letoun byl zkonstruován Junkers F-13ba s motorem Junkers L-2 o výkonu 147 kW. Označení e pak bylo přiděleno verzi s motorem Junkers L-5 o 228 kW, I pro variantu s pohonnou jednotkou BMW-IV o výkonu 236 kW, o s BMW-Va o 265 kW, u s motorem Pratt & Whitney Wasp o výkonu 330 kW, y s Armstrong Siddeley Puma o 169 kW a ä pro F-13 s pohonem Armstrong Siddeley o výkonu 323 kW atd. Podle typu přistávacího zařízení, kolový podvozek, lyže, nebo plováky se uplatňovaly zkratky L, S a W.