1/72 F4F-4 Wildcat® Expert Set - Arma Hobby
Plastikový model letadla F4F-4 Wildcat expert set. Model je v měřítku 1/72.
Další informace- Kód produktu: 160-70047
- EAN kód: 5902734373311
- Hmotnost: 0.2 kg
- Dostupnost:skladem 2-4 ks
- Výrobce: Arma Hobby
Místo | Dostupnost |
---|---|
Hlavní sklad zboží - expedice do druhého dne | 2 ks |
Měřítko: | 1/72 |
---|---|
Typ: | Letadla |
Plastikový model letounu F4F-4 Wildcat®, nové výlisky, expertní sada s příslušenstvím.
Obsahuje díly pro stavbu modelů F4F-4 nebo Martlet II:
- plastové díly
- fotoleptané díly
- obtisky se šesti možnostmi značení (5x USN/USMC 1x Martlet II) + čtyři bonusová značení (2x USN i 2x USMC)
- masky pro vrchlík a kola
Možnosti značení:
- Grumman F4F-4 Wildcat, bílá 84, letka VMF-121, kpt. Joe Foss (26 vzdušných vítězství), Guadalcanal, říjen / listopad 1942.
- Grumman F4F-4 Wildcat, černá 8-26, letka VGF-27, bývalý letoun operace Torch, Guadalcanal, 8. dubna 1943.
- Grumman F4F-4 Wildcat, černý 6-F-8, letka VF-6, USS Enterprise, 10. dubna 1942, týden před Doolitttle Raid na Tokio.
- Grumman F4F-4 Wildcat, 5093 / bílá 23, letka VF-3, USS Yorktown, Lt.Cdr. John S. Thach (3 vzdušná vítězství při první misi), bitva o Midway, ráno 4. června 1942.
- Grumman F4F-4 Wildcat, 3512/29-GF-10, letka VGF-29, USS Santee, havárie Ens Joseph M. Gallano během operace Torch, francouzské Maroko, 8. listopadu 1942.
- Grumman Martlet II, AJ148 / Ø-7A, 888 FAA Squadron z letadlové lodi HMS Formidable, Oran, Alžírsko, 14. prosince 1942.
- Bonusové označení:
- Grumman F4F-4 Wildcat, černá 53, letka VMF-121, kpt. Joe Foss, Guadalcanal, říjen/listopad 1942 a leden 1943. První Fossův letoun, který s ním letěl na Guadalcanal s černým číslem 13. Číslo bylo změněno na 53, aby nedošlo k záměně s letounem Cpt. Mariona Carla.
- Grumman F4F-4 Wildcat, bílá 50, letka VMF-121, Cpt. Joe Foss, Guadalcanal, říjen/listopad 1942.
- Grumman F4F-4 Wildcat, 5171/bílá 1, letka VF-3, USS Yorktown. Letoun pilotovaný poručíkem Johnem S. Thachem, když sestřelil kpt. Tomonagu z IJN Hiryu, bitva o Midway, odpoledne 4. června 1942.
- Grumman F4F-4 Wildcat, 03511/29-GF-1, letka VGF-29, USS Santee, poručík John T. Blackbourn, operace Torch; 8. listopadu 1942.
Grumman F4F-4 - historické shrnutí
F4F-4 - druhá verze slavného námořního stíhacího letounu Wildcat - vstoupil do služby v prvním půlroce války v Pacifiku. Jeho předchůdce, F4F-3, se zúčastnil počátečních bojů s Japonci a osvědčil se při odrážení útoků, které na americké skupiny letadlových lodí podnikaly nepřátelské pozemní bombardéry. F4F-3 měl však nevýhodu - jeho křídla byla pevná, což omezovalo počet letadel, která mohla být uložena v hangáru letadlové lodi. Aby tuto nevýhodu odstranili, představili konstruktéři společnosti Grumman novou verzi Wildcatu se skládacími křídly: F4F-4. Letoun byl vybaven vylepšenou pohonnou jednotkou (což si vynutilo přepracování krytu motoru) a měl v křídlech další dva 12,7mm kulomety, celkem tedy šest.
První F4F-4 byly na jaře 1942 naloděny na letadlové lodě, což vyvolalo jen smíšené pocity. Zatímco velitelé skupin letadlových lodí nepochybně ocenili zvýšení počtu stíhaček, které měli k dispozici, piloti amerického námořnictva byli nespokojeni s vyšší hmotností F4F-4 a jeho upravenou výzbrojí. Kvůli nutnosti dodávat munici do přídavné výzbroje se efektivní doba střelby zkrátila přibližně o 1/3. Při útoku na skupinu japonských bombardérů se tak zkrácená délka dávky často projevila menšími ztrátami na straně nepřítele. Dalším zdrojem potíží byly horší jízdní vlastnosti Wildcatu ve srovnání s jeho hlavním protivníkem, stíhacím letounem A6M2 Zero.
Problém boje se Zerem byl vyřešen zavedením nové taktiky známé jako "Thach Weave" (pojmenované po veliteli letky VF-3 z USS Yorktown). Ta se ukázala jako obzvláště úspěšná během bitvy o Midway, kdy 4. června 1942 šest F4F-4 od VF-3 svázalo 15-20 Zer a zároveň poskytovalo krytí torpédovým bombardérům od letky VT-3. Šest nepřátelských letounů bylo sestřeleno při ztrátě jediného Wildcatu.
V srpnu 1942, po vítězství u Midway, se těžiště bojů přesunulo na Šalamounovy ostrovy severovýchodně od Austrálie, kde obrana letiště na ostrově Guadalcanal získala zásadní strategický význam. Po mnoho měsíců zde umístěné stíhací perutě americké námořní pěchoty odrážely masivní japonské letecké útoky. Piloti se naučili plně využívat hlavní přednosti letounu F4F-4 Wildcat - jeho spolehlivou konstrukci a ohromující palebnou sílu. Stíhači operující z "nepotopitelné" pozemní základny a s předstihem informovaní o blížícím se nepříteli dokázali účinně odrážet vlny japonských bombardérů. Intenzivní souboje s nepřítelem odhalily některé slabiny letounů Zero, mezi něž patřila především nedostatečná pancéřová ochrana, která způsobovala, že letoun při zásahu poměrně snadno vzplál. Naproti tomu Wildcat byl mnohem odolnější. Během vyčerpávajících bojů nad Šalamounovými ostrovy, které trvaly téměř rok, ztratili Japonci elitu svých námořních leteckých posádek.