1/72 FM-1 & FM-2 Wildcat dual combo Deluxe Set - Arma Hobby
Novinka
Skladem
Měřítko: 1/72
Typ: Letadla

Máte dotaz k produktu? Napište nám


1/72 FM-1 & FM-2 Wildcat dual combo Deluxe Set - Arma Hobby

Plastikové modely letounů FM-1 a FM-2 Wildcat. Dvojkombinace. Sada obsahuje dvě různé verze Wildcatu s fotoleptanými díly a maskami pro každou z nich.  Dodatečné fotoleptané díly pro konverzi FM-1. Dvě sekce letové paluby nosiče z překližky.

Další informace
  • Kód produktu: 160-70050
  • EAN kód: 5902734373342
  • Dostupnost:skladem více než 10ks
  • Výrobce: Arma Hobby
  • Arma Hobby
Místo Dostupnost
Hlavní sklad zboží - expedice do druhého dne 14 ks
940

Měřítko: 1/72
Typ: Letadla
Popis produktu

Box obsahuje
jednu sadu plastových dílů FM-2
jednu sadu plastových dílů F4F-4 s konverzí na FM-1
Fotoleptané díly pro oba modely
Masky stříšky a kol pro oba modely
Obtisky s osmi variantami značení (čtyři pro každou verzi)
Dvě laserem gravírované překližkové sekce letové paluby z eskortní letadlové lodi třídy "Casablanca "14,5 x 14,5 cm
Možnosti značení:
FM-1 Wildcat:

FM-1 Wildcat, č. A32/S31, letka VC-33, USS Nassau CVE-16, 6. září 1943, během výcviku na pobřeží Kalifornie, krátce před naloděním na USS Coral Sea CVE-57.
FM-1 Wildcat, č. 7, eskadra VC-6, USS Core CVE-13, 16. prosince 1943, během protiponorkových hlídek nad severním Atlantikem.
Wildcat V, no. JV439/C9-N, 733. námořní letecká peruť, pilotuje sub-poručík Griffiths, letiště Trincomalee, Cejlon, 1945.
Wildcat V, č. JV579/F, "That Old Thing", 846 Naval Air Squadron, letadlová loď HMS Trumpeter/Eglington airfield. Jednotka zajišťovala protiponorkové krytí během vylodění v Normandii v červnu 1944.
FM-2 Wildcat:

FM-2 Wildcat, č. D6, "Judy", letka VC-14, USS Hoggatt Bay CVE-75, Filipíny, 22. listopadu 1944.
FM-2 Wildcat, č. 8, "Hot Lips", letka VC-99, USS Hoggatt Bay CVE-75, divadlo v Tichém oceánu, červenec 1945.
FM-2 Wildcat, č. 4, letka VC-13, USS Tripoli CVE-64, březen 1944, během protiponorkových hlídek nad Atlantikem v okolí Kapverdských ostrovů.
Wildcat VI, č. JV752/320-9, Aeroplane and Armament Experimental Establishment, zkušební let S/L Janusz Żurakowski, letiště Boscombe Down, 14. února 1945.
FM-1/FM-2 Wildcat
V polovině roku 1943 zahájilo americké námořnictvo program rychlého rozšiřování své flotily eskortních letadlových lodí. Během následujícího roku bylo do služby uvedeno 50 eskortních letadlových lodí třídy Casablanca a různý počet dalších typů plavidel. Na každé z letadlových lodí byla umístěna "složená letka" (Composite Squadron, VC), kterou tvořilo devět torpédových bombardérů Avenger a osmnáct stíhaček Wildcat. Tyto jednotky byly speciálně vycvičeny pro protiponorkové operace v roli lovců-zabijáků.

Vlastní továrna Grumman brzy ukončila výrobu obou typů letounů ve prospěch stíhačky Hellcat, která byla určena pro letadlové lodě flotily. Výroba Wildcatů a Avengerů byla poté převedena na General Motors. Wildcaty vyráběné společností General Motors pro eskortní letadlové lodě s označením FM-1 byly ekvivalentem letounů F4F-4 společnosti Grumman, neměly však vnější kulomety. Další úpravy se týkaly množství munice dodávané pro zbývající kulomety a zvětšeného krytu muničního prostoru na spodních stranách křídel. Další verze, FM-2, byla vybavena výkonnějším motorem, i když bez dvoustupňového kompresoru pro provoz ve větších výškách. Větší točivý moment vrtule byl vyvážen zvětšenou svislou ocasní plochou.

FM-1/FM-2 sloužily na eskortních letadlových lodích až do konce války. V evropském divadle se účastnily konvojů v Atlantiku, zatímco v tichomořském divadle poskytovaly krytí a podporu vylodění na moři a pomáhaly v boji proti útokům kamikadze. Britská obdoba FM-1/FM-2, Wildcat V/VI, sehrála významnou roli v bitvě o Atlantik, při vylodění v Normandii a jižní Francii a v boji proti německé lodní dopravě v norských vodách. FM-2 se ukázal být důstojným soupeřem jak pro Zero, tak pro Messerschmitt Bf-109G.

Paluba eskortní letadlové lodi amerického námořnictva
Dvě části paluby představené ve stavebnici jsou vymodelovány podle plavidel třídy Casablanca (nejpočetnější z různých tříd eskortních letadlových lodí, trupová čísla CVE-55 - CVE-104). První sekce zobrazuje střední část paluby, doplněnou maketami napínačů záchytných lan. Druhá je replika přídě s fragmentem hangárového výtahu a zadním segmentem katapultovacího kanálu. Na paluby lze umístit letouny FM-1/FM-2 Wildcat a TBF/TBM Avenger. Ojediněle, v průběhu válečných operací, by eskortní letadlové lodě přijímaly i další typy letadel používaných americkým námořnictvem a americkou námořní pěchotou. Jejich úkolem byla také přeprava letadel z oblastí týlového uskupení do přední linie. Mimo jiné přepravovaly celá stíhací křídla P-47 Thunderboltů a P-51 Mustangů a také další typy letadel, včetně vícemotorových bombardérů.

 

Načítám, prosím vydržte...

Nastavení souhlasu s personalizací

S vaším souhlasem můžeme níže uvedené informace užívat k dále uvedeným účelům nebo je sdílet s vybranými partnery. Pro jednotlivé účely (typy zpracování) můžete upravit své nastavení a svou volbu potvrdit tlačítkem „Uložit nastavení“:

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookies

Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.

Analytické soubory cookies

Počítají návštěvnost webu a sběrem anonymních statistik umožňují provozovateli lépe pochopit své návštěvníky a stránky tak neustále vylepšovat.

Marketingové soubory cookies

Shromažďují informace pro lepší přizpůsobení reklamy vašim zájmům, a to na těchto webových stránkách i mimo ně.

Nastavení souhlasu s personalizací

Abychom vám usnadnili procházení stránek, nabídli přizpůsobený obsah nebo reklamu a mohli anonymně analyzovat návštěvnost, využíváme soubory cookies, které sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzu. Jejich nastavení upravíte odkazem 'Upravit nastavení' a kdykoliv jej můžete změnit v patičce webu. Podrobnější informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.