1/72 P-51 B/C Mustang™ Expert Set - Arma Hobby
Novinka
Měřítko: 1/72
Typ: Letadla

Máte dotaz k produktu? Napište nám


1/72 P-51 B/C Mustang™ Expert Set - Arma Hobby

Plastikový model stíhačky P-51 B/C Mustang v měřítku 1/72, nová forma, expertní sada s příslušenstvím. North American P-51 Mustang je jedním z nejlepších stíhacích letounů druhé světové války. Používaly ho USAAF, RAF a další spojenecké služby a významně přispěl ke konečnému vítězství nad Německem a Japonskem.

Další informace
  • Kód produktu: 160-70038
  • EAN kód: 5902734373243
  • Hmotnost: 0.25 kg
  • Dostupnost:Na objednávku
  • Výrobce: Arma Hobby
  • Arma Hobby
Místo Dostupnost
615

Měřítko: 1/72
Typ: Letadla
Popis produktu

Stavebnice obsahuje díly potřebné k sestavení modelů v měřítku 1/72 následujících variant: P-51 B/C, Mustang Mk III a F6C.
-plastové díly
-fotoleptané díly
-obtisky se 6 možnostmi značení (4x USAAF 2x RAF)
-masky na vrchlík a kola

Varianty značení obsažené ve stavebnici:
-Mustang, 43-6315/AJ-A, "Ding Hao", pilot: Howard MH, 356th Fighter Squadron, 354th Fighter Group, Boxted UK, duben 1944.                                
-P-51C-11-NT Mustang, 44-10816/278, "Evalina", pilot: 1st Lt. Oliver E. Strawbridge, 26th Fighter Squadron, 51st Fighter Group, Čína, leden 1945. Stavebnice obsahuje také japonské označení ukořistěného letounu v roce 1945 (pilot mjr. Jasuhiko Kuroe).
-Mustang III, KH516/WC-F, pilot: Kpt. Jerzy Mencel DFC, 309. peruť polského letectva, sestřelený stíhací letoun Me-262 dne 9. dubna 1945.
-F-6C-1-NT Mustang, 42-03213/IX-H, "Azel"/"Boomerang", 162. taktická průzkumná letka, 10. fotografická průzkumná skupina, Chalgrove UK. Letoun pilotovaný 2nd Lt. Stanley F. H. Newmanem během příprav na den D na jaře 1944.
-Mustang III, FB244/CV-V, 3. peruť RAAF, Fano v Itálii, duben 1944. Letoun pilotovaný několika piloty převážně v roli pozemní podpory.
-P-51C-10-NT Mustang, 43-25045/C3-W, "Snookie", pilot: Pawlak, 382. stíhací peruť, 363. stíhací skupina, Francie, červenec 1944.


Vyrobeno v licenci společnosti Boeing. Boeing, P-51 Mustang a charakteristická loga Boeing, označení výrobků a obchodní značka jsou ochranné známky společnosti The Boeing Company.

Historie letounu North American™ P-51B/C Mustang™

Brzy po zahájení letecké ofenzívy proti Třetí říši bylo zřejmé, že armádní letectvo Spojených států (USAAF) potřebuje spolehlivý, levný a dálkový stíhací letoun, který by byl schopen doprovázet bombardéry k jejich cílům ve velké výšce. První verze letounů P-51/P-51A Mustang, vybavené motorem Allison, plnily při operacích v nižších výškách zdatně stíhací a průzkumnou úlohu, avšak absence druhého kompresorového stupně motoru znemožňovala dosáhnout uspokojivých výkonů ve výškách nad 4 500 metrů. Situaci komplikoval i fakt, že stíhací P-47 byl omezen svým doletem, zatímco P-38 nebyl k dispozici v dostatečném počtu. Řešení problému se našlo v zástavbě P-51A britským motorem Rolls-Royce Merlin 66 (používaným v letounech Spitfire IX/XVI). Důležité bylo, že tato pohonná jednotka měla dvoustupňový kompresor a již se vyráběla ve Spojených státech v licenci firmy Packard pod označením V-1650. Takto vyvinutá verze letounu - P-51B Mustang - byla snadno schopna létat z Anglie do Berlína jako doprovod při denních bombardovacích náletech.

Nový model Mustangu se sériově vyráběl v severoamerickém závodě v Kalifornii jako P-51B-NA a v Texasu jako P-51C-NT. Sériové verze se lišily drobnými detaily, které byly zaváděny v průběhu vývoje konstrukce, například přídavnou palivovou nádrží umístěnou za pilotní kabinou nebo stabilizační ploutví umístěnou před svislým stabilizátorem. Více než dvě stovky letounů byly přestavěny na fotoprůzkumnou verzi F-6C instalací kamer do trupu v zadní části kokpitu. Celkem bylo postaveno 3738 Mustangů B a C. Z nich bylo 900 předáno RAF, polskému letectvu ve Velké Británii, RAAF, RACF a Svobodným Francouzům, kteří je provozovali jako Mustang Mk III. Úpravy provedené Brity zahrnovaly vylepšenou kapotáž kokpitu, která byla známá jako Malcolmova kapota a byla zavedena i u amerických P-51A a B/C, panely proti oslnění za výfukovým potrubím a lamely u otvorů prachového filtru.

P-51B/C byl vyzbrojen čtyřmi 12,7mm kulomety na křídlech, zatímco podkřídelní pylony umožňovaly nést 250 a 500librové pumy a také hliníkové nebo papírové palivové nádrže o objemu 75, resp. 108 galonů.

Verze P-51B/C Mustang vstoupily do služby v Evropském divadle operací koncem roku 1943 a v průběhu roku 1944 sehrály klíčovou roli při zlomení odporu stíhacího letectva Luftwaffe - Jagdverbände. Používaly se také ve Středomořském divadle operací a v kampaních v Barmě a Číně. Kromě poskytování eskortního krytí létaly Mustangy na mise pozemní podpory a aktivně se podílely na boji proti raketám V-1. Od poloviny roku 1944 byly postupně nahrazovány ještě novější verzí P-51D/K.

 

Načítám, prosím vydržte...

Nastavení souhlasu s personalizací

S vaším souhlasem můžeme níže uvedené informace užívat k dále uvedeným účelům nebo je sdílet s vybranými partnery. Pro jednotlivé účely (typy zpracování) můžete upravit své nastavení a svou volbu potvrdit tlačítkem „Uložit nastavení“:

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookies

Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.

Analytické soubory cookies

Počítají návštěvnost webu a sběrem anonymních statistik umožňují provozovateli lépe pochopit své návštěvníky a stránky tak neustále vylepšovat.

Marketingové soubory cookies

Shromažďují informace pro lepší přizpůsobení reklamy vašim zájmům, a to na těchto webových stránkách i mimo ně.

Nastavení souhlasu s personalizací

Abychom vám usnadnili procházení stránek, nabídli přizpůsobený obsah nebo reklamu a mohli anonymně analyzovat návštěvnost, využíváme soubory cookies, které sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzu. Jejich nastavení upravíte odkazem 'Upravit nastavení' a kdykoliv jej můžete změnit v patičce webu. Podrobnější informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.